در اسفند 92 ایرانسل با حجم تبلیغات و جَو سازی وسیع یک مسابقه‌ی برنامه‌نویسی موبایل راه انداخت به نام ICMA و توانست با وعده جایزه‌های چند میلیونی بیش از هزار توسعه دهنده‌ی حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای را فریب دهد تا در این مسابقه شرکت کنند و برنامه‌های خود را در سایت مسابقه بارگذاری کنند.
سایت مسابقه یک پوسته‌ی تقریبا زیبا بود و دیگر هیچ!! فرآیند بارگذاری برنامه پُر دردسر و پُر از خطا بود و حوصله‌ی زیاد می‌خواست. تا قبل از پایان مهلت مسابقه، سوالات و ایمیل‌ها تقریبا پاسخ داده می‌شد اما بعد از پایان مهلت مقرر، سایت جشنواره یکدفعه از کار افتاد. آن پوسته‌ی زیبا خشک شد و دیگر آپدیت نشد و بعد از مدتی سایت حذف شد و تمام!
حالا چند ماهی از زمان اعلام نتایج (وعده‌ی آن) می‌گذرد و به هیچ ایمیلی پاسخ داده نمی‌شود. از نظر برنامه‌نویسان، این مسابقه ورود قوی یه برند به بازار برنامه‌نویسی بود ولی متأسفانه آثاری جز بدقولی، مدیریت بی‌کیفیت و فریب‌کاری در ذهن‌ها باقی نگذاشت. البته این روزها همه می‌دانند که ایرانسل مثل اوایل کار نیست و کیفیت خدمت‌رسانی‌اش در همه‌ی زمینه‌ها پایین آمده است.
اما هنوز هم فرصت هست که ماجرا به شیوه‌ی آبرومندانه‌ای جمع و جور شود. این بدقولی بزرگ اعتبار هر جشنواره و مسابقه‌ای را زیر سوال می‌برد و انگیزه‌ی حرفه‌ای‌ها را از ضعیف می‌کند.